Theory

Idea

This website is specifically created for physics teachers. There are so many different experiments who can be used in front of students but not by the students on their one because of high safety regulations or restrictions in the school policy. For example experiments with radioactive materials or high voltage.

You can find a lot of digital alternatives on this website. The Database contains different applications students can install and use bye there own. In addition teachers can instruct them to use the apps as a replacement for the real experiment.

Database

The Database contains a multitude of applications for a use in physics lessons. They are assorted by name, the particular Playstore-Link, descriptions, different topics, price, language, a list of internal sensors and details for a didactical use.
The Playstore-Link is optimized for the mobile operation systems "Android" and "iOS" and is routing to the specific Playstore of the used Smartphone.
The didactical details are created by my own evaluations how to use an application and by ideas and plans from leading didacts which are linked in "Literature".

Another feature is that you can ad your own apps. Teachers can, after a successful registration, add apps to the database, which they discoverd during research of educational contents or teaching. Thus, this database can grow and give much more alternatives in the future.

Assessment Criterias

Die Bewertung von Apps ist ein zentraler Punkt dieses Projektes. Bewertungen im Google Playstore oder bei iTunes sind zwar sinnvoll um auf die Funktionalität der App zu schließen, jedoch sind dies einfache Sternebewertungen von jedem Nutzer, egal ob Lehrer, Schüler oder einfach nur einem interessierten Bürger. Es fehlen Kriterien, die es ermöglichen, diese Apps als Unterstützung und didaktisches Material für den Physikunterricht zu charakterisieren. 
Abhilfe sollen die Bewertungen auf dieser Website schaffen, die nach den Kriterien "Benutzerfreundlichkeit", "Interaktivität", "physikalischer Inhalt" und "didaktischer Aspekt" eingeteilt sind. Physiklehrer/-innen haben durch die intensive Auseinandersetzung im Zuge einer Unterrichtsstunde bzw. -reihe die Möglichkeit, die App genau nach diesen Kriterien zu bewerten.

An dieser Stelle sei klar herauszustellen, dass es sich bei diesen Bewertungen nur um ein subjektives Meinungsbild des Benutzers handelt. Sie sollen nicht vergleichbar mit den Bewertungen der Playstores sein.

Search